Forældresamarbejde

Vi har to udgangspunkter for forældresamarbejdet: I kender jeres barn bedst, og alle gør det så godt, de kan. Det er vigtigt for os at have et godt samarbejde med jer forældre, for jeres barns trivsel er en fælles opgave. Derfor er det også vigtigt for os, at vi lærer hinanden at kende og tager os tid til den daglige snak i garderoben, når I afleverer og henter.

For os er det meget vigtigt, at I er trygge ved at aflevere jeres barn her og altid går ud af døren med ro i maven. Har det været en svær aflevering, er I derfor også altid velkomne til at ringe lidt senere og høre, hvordan det går.

Forældresamtaler og forældremøder

Udover den daglige snak i hverdagen, har vi nogle faste forældresamtaler den tid, jeres barn går i vuggestue og børnehave.

Omkring tre måneder efter, jeres barn er startet hos os, inviteter vi til en trivselssamtale. Derudover holder vi en samtale igen, når jeres barn skal overgå fra vuggestue til børnehave, og inden det skal starte i skole. Derudover tager vi altid en samtale med jer, hvis enten I eller vi synes, der er behov for det.

Vi holder forældremøde for hele institutionen en gang om året, hvor vi fortæller om, hvad der rører sig her i Villa Valby,

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik, der præger de konkrete aktiviteter, som børnene og de voksne er sammen om i Villa Valby. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på dagligdagen i Villa Valby og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og den pædagogiske leder, og valg til forældrerådet sker en gang hvert andet år på et forældremøde for hele institutionen. Hvis du er interesseret i at deltage i forældrerådsarbejdet, kan du kontakte vores pædagogiske leder og høre mere.

Forældrerådet holder møder fire gange om året.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle enheder i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder seks gange om året.

Du kan læse mere om, hvordan du som forælder kan få indflydelse på dit barns hverdag her.