Nye forældre

Når I får tilbudt en plads til jeres barn her i Villa Valby, må I gerne ringe til os, så vi kan aftale, hvordan opstarten skal være. Når vi planlægger indkøringen af jeres barn, gør vi det både med udgangspunkt i barnet behov og med udgangspunkt i, hvor meget tid I forældre har. Hvis I har en måned, tager vi det stille og roligt, men har I kun en uge, så får vi det til at lykkes alligevel.

Den første dag starter med et lille besøg, hvor I er her sammen med jeres barn. Herefter aftaler I med stuens personale, hvordan I sammen kan tilrettelægge indkøringen. For at gøre det trygt for barnet, vil det som regel være én fast pædagog, som står for indkøringen og kontakten til jer.

Den første dag får I desuden en velkomstfolder med praktisk information og en sangbog med de sange, vi ofte synger, så I også kan synge dem med jeres barn derhjemme.

Efter jeres barn har gået hos os i et stykke tid, tilbyder vi jer en samtale, hvor vi taler om, hvordan jeres barn trives her hos os. I er altid velkomne til at bede om yderligere samtaler, hvis I har behov for det.